Thursday, January 27, 2011

benang getah

eheks... pagi-pagi citer pasal jahitan pulaks. minat sangat menjahit sebenarnya cuma tak cukup masa jer. nanti saya upload projek terbesar yang tak siap-siap. ihiks... dah ada baby lagi la kan.

Kalo korang perasan la kan. sekarang ni banyak baju yang kedut2 tu. macam orang lengan baju kurung tu, baju kanak-kanak lagi la banyak- dress. comel sangat tengok. jadi saya tertanya-tanya la camana nak baut, ada mesin jahit khas ke ?

Semalam pegi kedai jaya, saya tanya.
" untie, saya mahu beli cam buat kedut-kedut kat baju tu ?

untie jawab : u mahu benang getah ke ?

saya terus jawab walau pun tak tahu : yer untie. jarum dia ada sekali ke ?

untie : mana ada jarum amoi, u letak dalam sekuci .

saya : ooo...ok untie, kasi 4. ....

...... ( ada lagi la borak-borak )...

inilah contoh benang nyer. saya google. tak amik gambo lak yang saya beli tu.... saya nak buat apa ek ???? hehehehe.... main beli jeee ni...


Benang getah

2 tinggal jejak:

eMMe said...

wah! senang la kak munge pandai jahit, leh anta tempah kat akak ni, hehehehe....

mekchu said...

wah... pes time dgr pasal benang getah nih... tau pakai aje... hehehehe.... tp mmg suka kedut2 kat lengan baju mcm tu..